Tittel Skolebibliotek et som læringsarena: leseglede, utforsking, opplevelse
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka handler om hvordan skolebibliotek et kan brukes som læringsarena i skolen og hvor viktig skolebibliotek aren er for dette arbeidet. Målet er å vise hvordan skolebibliotek et bidrar til at skolen kan oppfylle samfunnsoppdraget sitt og til at eleven trives på skolen. Forfatterne gir en innføring i grunnleggende skolebibliotek kunnskap, og kommer i tillegg med nye perspektiver på skolebibliotek ets funksjon. De viser at skolebibliotek et har tre viktige funksjoner i skolen: å fremme leselyst og litteraturformidling, å lære elevene informasjonssøk, kritisk lesing og kildekritikk og å utvide skolens psykososiale miljø. Leseren får både teoretisk forståelse og praktiske forslag til hvordan skolebibliotek aren kan utvikle bibliotek et. Boka egner seg for studenter innen skolebibliotek kunnskap, bibliotek vitenskap og lærerutdanning. I tillegg er den nyttig for skolebibliotek arer, lærere, skoleutviklere, skoleledere og skoleeiere. Forfatterne underviser i skolebibliotek kunnskap og lærerutdanningsemner eller arbeider som skolebibliotek ar i skolen.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002077nam 22003011 4500
*00177481
*008230419s2023 no ar 00mul 9
*015 $a150458392$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-73309-4$bheftet
*025 $a9788202733094
*040 $aBokbasen AS
*0410 $anobnno
*0820 $a027.8$zh$223/nor/20230404
*090 $c027.8$dS
*24500$aSkolebibliotek et som læringsarena$bleseglede, utforsking, opplevelse$credigert av Ingeborg Eidsvåg Fredwall, Cathrine Bergan
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023
*300 $a216 sider$c24 cm
*520 $aDenne boka handler om hvordan skolebibliotek et kan brukes som læringsarena i skolen og hvor viktig skolebibliotek aren er for dette arbeidet. Målet er å vise hvordan skolebibliotek et bidrar til at skolen kan oppfylle samfunnsoppdraget sitt og til at eleven trives på skolen. Forfatterne gir en innføring i grunnleggende skolebibliotek kunnskap, og kommer i tillegg med nye perspektiver på skolebibliotek ets funksjon. De viser at skolebibliotek et har tre viktige funksjoner i skolen: å fremme leselyst og litteraturformidling, å lære elevene informasjonssøk, kritisk lesing og kildekritikk og å utvide skolens psykososiale miljø. Leseren får både teoretisk forståelse og praktiske forslag til hvordan skolebibliotek aren kan utvikle bibliotek et. Boka egner seg for studenter innen skolebibliotek kunnskap, bibliotek vitenskap og lærerutdanning. I tillegg er den nyttig for skolebibliotek arer, lærere, skoleutviklere, skoleledere og skoleeiere. Forfatterne underviser i skolebibliotek kunnskap og lærerutdanningsemner eller arbeider som skolebibliotek ar i skolen.
*650 0$aBibliotek $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBibliotek $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLesing$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLesing$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aFredwall, Ingeborg Eidsvåg$d1973-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)1560455410683$8f
*70010$aBergan, Cathrine$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)10050680$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening